piątek, 31 maja 2019

Rozmnażanie draceny pod uprawę hydroponiczną

rozmnażanie draceny
Temat draceny przewijał się na moim blogu już kilkukrotnie. Dzisiaj powrócę do kwestii rozmnażania draceny, a także pokażę Ci, że czasami nawet z pozoru beznadziejne przypadki można zamienić w piękną roślinę. No może nie od razu piękną, ale jak wiadomo każdy łabędź był na początku brzydkim kaczątkiem :) Co więcej, nową sadzonkę draceny, którą się dzisiaj zająłem przeznaczyłem do uprawy hydroponicznej. Będzie to już kolejny gatunek rośliny, który przetestuję w hydroponice.

Najprostszym sposobem na rozmnożenie draceny jest odcięcie jednego z jej pędów i umieszczenie bezpośrednio w doniczce z ziemią lub w naczyniu z wodą. Tym razem zdecydowałem się na umieszczenie odciętego pędu bezpośrednio w wodzie. Raz dlatego, że pęd jest w kiepskim stanie (prawie nie posiada liści), a dwa, że tę sadzonkę draceny przeznaczyłem do uprawy hydroponicznej. Z założenia zatem umieszczanie sadzonki w ziemi nie miało większego sensu, skoro po wypuszczeniu korzeni roślina miała funkcjonować bez niej.


dracena rozmnażanie


uprawa hydroponiczna


dracena rozmnażanierozmnażanie draceny


uprawa hydroponicznadracena rozmnażanie


Na wypuszczenie korzeni o długości kliku centymetrów czekałem nieco ponad miesiąc. Oczywiście, już wcześniej widziałem, że korzenie się pojawiły, jednak przed przesadzeniem do docelowego pojemnika wolałem zaczekać, aż korzenie nieco podrosną. Następnie zaopatrzyłem się w niewielki zestaw do hydroponiki. Tym razem jest to doniczka o średnicy 11 i wysokości 9 centymetrów. Po umieszczeniu na spodzie cienkiej warstwy keramzytu, umieściłem w naczyniu sadzonkę draceny i przysypałem resztą podłoża. Po umieszczeniu w szczelnej osłonce, wysypałem na keramzyt stały (w postaci granulek) nawóz stosowany w hydroponice i całość podlałem wodą demineralizowaną. Podczas podlewania warto zwrócić uwagę by wodę nalewać po całej powierzchni keramzytu. Dzięki temu nawóz znajdzie się bliżej korzeni, a keramzyt będzie od razu wilgotny w całej objętości.


dracena


uprawa hydroponiczna nawóz


dracena nawóz


dracena uprawa hydroponiczna


Gotowe - rozmnażanie draceny przez ukorzenianie w wodzie, mogę uznać za zakończone. Teraz rozpoczyna się trudniejszy etap, czyli utrzymanie rośliny przy życiu... Nie chcę tu sugerować, że jest to jakiś specjalny wyczyn. Musisz jednak przyznać, że ta sadzonka draceny wygląda naprawdę biednie. Szczerze mówiąc, to nie spodziewałem się nawet, że wypuści korzenie. Skoro jednak korzenie się pojawiły trzeba dać jej szanse :) Niebawem przekonamy się czy dracena z niej skorzystała.


WIĘCEJ O:


1 komentarz: