sobota, 22 czerwca 2013

Czwarte przycinanie fikusa

Na zdjęciu z ostatniego posta wyraźnie widać, że fikus jest znowu w fazie intensywnego wzrostu. Nowe przyrosty stały się już na tyle duże, że postanowiłem wykonać kolejne przycinanie. Zależy mi na tym aby  fikus maksymalnie dużo energii wkładał w rozwijanie głównego pnia, a nie bocznych gałązek. Tym razem zdecydowałem się na wykonanie cięcia w trzech miejscach, ale nie uciąłem całych gałązek przy samym pniu. W każdym przypadku cięcie wykonałem tuż za listkami znajdującymi się najbliżej pnia. Takie wykonanie cięcia sprawia, że fikus nie będzie powiększał skróconej gałązki, a jednocześnie zapobiega nadmiernemu "wyłysieniu" rośliny. Na poniższych zdjęciach pokazałem fikusa tuż przed wykonaniem cięcia (w tym również z zaznaczonymi miejscami, w których wykonałem zabieg przycinania), a także ujęcie już po wykonaniu zabiegu.


przycinanie fikusaprzycinanie fikusaprzycinanie fikusa


Zabiegi (21.06 - 22.06)

  • Podlewanie 21.06 około 100 ml wody.
  • Przycinanie 21.06 trzech gałązek

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz