czwartek, 3 października 2013

Storczyk - wzrost

Wśród swoich domowych kwiatów posiadam również kilka storczyków. Roślina ta stała się w ostatnich latach bardzo popularna w naszych mieszkaniach. Jednak nie zawsze wygląda i kwitnie tak, jak byśmy sobie tego życzyli. Przy tym jest trochę specyficzna - nie rośnie w zwykłej (uniwersalnej) ziemi, a z doniczki często wyrastają w różnych kierunkach korzenie.


Nie posiadam profesjonalnej wiedzy na temat hodowli tych kwiatów, ale od kliku lat moje storczyki kwitną regularnie i obficie, a nawet udało mi się je rozmnożyć. Dlatego postanowiłem podzielić się swoimi doświadczeniami. W postach możecie śledzić na bieżąco rozwój moich storczyków, a poniżej podstawowe informacje na temat podlewania tych roślin.


storczykstorczykstorczyk


Od chwili kiedy zrobiłem powyższe zdjęcia właśnie mija miesiąc. Dzisiaj w ramach przerwy od tematów fikusowych możecie zobaczyć jak przez ten czas zmieniły się moje storczyki, a dokładniej o ile przyrosły ich nowe liście. Nie doszukałem się jeszcze nowych pędów kwiatowych, ale zakładam, że po zakończeniu wykształcania nowych liści będziemy mieli okazję śledzić cały proces zakwitania :)


storczykstorczyk


Ponieważ zdjęcia były robione z nieco innej odległości, nie widać znacznej różnicy w wielkości obydwu roślin. Z tego względu zwracam uwagę na fakt, że w obydwu przypadkach osłonka doniczki storczyka jest identycznej wielkości, a zatem roślina ze zdjęcia po lewej stronie jest znacznie większa od tej z prawej strony. Czerwonymi strzałkami w obydwu przypadkach zaznaczyłem nowe liście, o których pisałem powyżej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz