sobota, 16 marca 2013

Wełnowiec

Zgodnie z zapowiedzią na dzisiejszej fotografii prezentuję wełnowca (Pseudococcidae). Szkodnika, którego nauczyłem się rozpoznawać dopiero niedawno, a okazało się, że występuje na większości moich benjaminów. Mam mieszane uczucia co do tego znaleziska... Z jednej strony wolał bym żeby go nie było. Z drugiej skoro ma go tyle roślin i przez ostatnie lata nie zwróciłem na niego uwagi, to znaczy że tragedii nie ma... Z tego co udało mi się dowiedzieć, to co widać na zdjęciu, nie jest dorosłym osobnikiem tylko jajkiem lub larwą. Jeśli ktoś wie będę wdzięczny za komentarz :)

wełnowiec

3 komentarze:

  1. Właśnie znalazłam tego mnóstwo w tym samym miejscu co na fotografi u mojego fikusa :( zastanawiałam się co się dzieje bo liściestrasznie żółkły.... dziwna kropka jak wosk, jak ją ściągałam to czarna plamka pod tym.

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam na moich kwiatach jest też biała kropka i jest woskowata więc co to może być mam bardzo dużego Beniamina i drugi mniejszy i są w dwóch różnych pomieszczeniach co to może być ? Wełnowiec nie jest woskowaty

    OdpowiedzUsuń
  3. Biała kropka w tym miejscu, to chyba natyralny wosk z liściach. Nir wiem tylko co oznacza czarna kropka pod spodem

    OdpowiedzUsuń