poniedziałek, 17 czerwca 2013

Bonsai - pierwsze przycinanie

Zgodnie z zapowiedzią, przedstawiam zdjęcia fikusa benjamina (kandydata na bonsai), po jego pierwszym przycinaniu. Zdjęcia sprzed zabiegu możecie zobaczyć tutaj.


przycinanie bonsai


przycinanie bonsai


przycinanie bonsai


przycinanie bonsai


przycinanie bonsai


Zdjęć jest trochę więcej abyście mogli zobaczyć drzewko z różnych stron. To i tak nie to samo co oglądanie "na żywo", ale zawsze można dostrzec nieco więcej. 

Jeżeli chodzi o to, czym się kierowałem podczas przycinania, to skupiłem się przede wszystkim na usunięciu gałązek, które mocno odstawały od całej korony. W efekcie przycinania chciałem aby korona sprawiała wrażenie bardziej zwartej. Dodatkowo pozbyłem się również gałązek, które skierowane były ku dołowi i zasłaniały główny pień rośliny.

Część odciętych gałązek umieściłem w słoiku z wodą. Być może uda mi się je ukorzenić i wyhodować sadzonki, które wykorzystam do tworzenia krajobrazu lasu (ale to raczej odległa przyszłość...)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz