piątek, 19 lipca 2013

Siódmy pomiar wysokości fikusa i zmiana miejsca

Dzisiaj zgodnie z planem przedstawiam kolejny pomiar wysokości naszego fikusa. I od razu (nie bez satysfakcji) informuję, że osiągnęliśmy 50 cm :)


wysokość fikusa benjamina


Zmodyfikowałem również plany dotyczące przesadzenia fikusa, a to ze względu na fakt, że zmieniłem zupełnie pomieszczenie, w którym rośnie roślina. Mamy zatem okazję zaobserwować czy będzie to miało jakikolwiek wpływ na fikusa. Zakładam, że nie, bo jeszcze nigdy mi się nie zdarzyło żeby roślina za coś takiego się "obraziła", ale w internecie znalazłem całą masę opinii na temat wrażliwości tych roślin na zmianę miejsca zamieszkania...


W związku z powyższym przesadzenie drzewka do większej doniczki jeszcze nie nastąpiło, ale to kwestia najbliższych dni. Zmieniłem także koncepcję odnośnie nowego naczynia i zamierzam przesadzić fikusa do doniczki z przezroczystymi ściankami, co może odrobinę ułatwi w przyszłości obserwację przerastających doniczkę korzeni.


Zabiegi (16.07 - 19.07)

  • Nawożenie 17.07 około 10 ml nawozu rozcieńczonego w 100 ml wody.
  • Podlewanie 19.07 około 80 ml wody.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz