wtorek, 19 listopada 2013

Korzenie powietrzne fikusa benjamina

Korzenie powietrzne

W zeszłym miesiącu przedstawiałem pierwsze wstępne wyniki eksperymentu uzyskania korzeni powietrznych przy użyciu kołnierza z plastikowej butelki. Dzisiaj zdecydowałem się zdjąć osłaniający korzenie kołnierz i pozostawić je już bez żadnej osłony. Jak już pisałem wcześniej, najbardziej wrażliwe na suche powietrze są same końcówki rosnących korzeni powietrznych. W momencie kiedy korzenie dorastają do powierzchni ziemi i zaczynają w nią wrastać, osłona przed suchym powietrzem nie jest już tak bardzo potrzebna. Po zdjęciu kołnierza efekt dla wielu osób prawdopodobnie nie jest powalający, ale nie zapominajmy, że są to bardzo młode korzenie (eksperyment rozpoczął się dwa miesiące temu). Z czasem zaczną przybierać na grubości, a ich wygląd znacznie się zmieni. Cały proces będziecie mogli obserwować w kolejnych postach.


korzenie powietrznekorzenie powietrzne


Mech

W jednym z ostatnich postów wspominałem również o rozrastającym się mchu wokół fikusa umieszczonego na stałe w terrarium. Zaprezentowane wtedy zdjęcia przedstawiły całą roślinę. Mchu cały czas przybywa, a tworzony przez niego efekt jest coraz ciekawszy. Z tego względu postanowiłem dodać dzisiaj fotografię ukazującą mech na pierwszym planie :)


mech


Warto zauważyć, że mchem porośnięte jest nie tylko samo podłoże, ale również pień rośliny, co sprawia, że całość zyskuje na atrakcyjności. Liczę na to, że z czasem mech będzie coraz gęstszy...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz