wtorek, 5 listopada 2013

Storczyki - pędy kwiatowe

Fałszywy pęd kwiatowy storczyka?

W ostatnim poście poświęconym storczykom informowałem, że trzeci z moich storczyków (podobnie jak dwa pozostałe) zaczął wypuszczać pęd kwiatowy. Niestety wspomniany pęd coraz bardziej przypomina wyrastające ostatnio korzenie. Nie mam jeszcze pewności czym on jest, ale lepiej nie robić sobie w tym przypadku zbyt dużych nadziei...


storczyk oncidium


Pędy kwiatowe phalaenopsisów

Opisaną powyżej pomyłkę rewanżuje mi największy z moich storczyków. Roślina zaczęła właśnie wypuszczać trzeci pęd kwiatowy (tym razem nie mam wątpliwości), co znacznie zwiększa prawdopodobieństwo, że w tym sezonie uda się pobić rekord ilości rozwiniętych przez storczyka kwiatów. Dotychczas ten rekord, to 56 kwiatów, ale niestety nie udokumentowałem tego osiągnięcia odpowiednią fotografią... W tym roku będzie inaczej :)


storczyk pędy kwiatowestorczyk pęd kwiatowy


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz