wtorek, 17 grudnia 2013

Stożek wzrostu fikusa

Chwilę mi to zajęło, ale dzisiaj mam dla Was coś nowego. No może sam pomysł nowy nie jest, ale na tym blogu jeszcze tego nie było. Z okazji wypuszczenia przez fikusa benjamina kolejnego nowego liścia postanowiłem pokazać Wam jak rozwija się stożek wzrostu fikusa. W tym celu w przedziale 40 godzin wykonałem 10 zdjęć tego samego ujęcia. Następnie połączyłem wszystkie fotografie i stworzyłem z nich krótki film. Efekt jak na pierwszą taką próbę całkiem niezły, ale w przyszłości postaram się o coś lepszego ... :) I jeszcze jedna uwaga - jak na 40 godzin oczekiwania, można by się spodziewać większej różnicy w przyroście fikusa. Jednak w tym okresie zrezygnowałem z doświetlania rośliny, a biorąc pod uwagę fakt, że mamy środek grudnia światła było jak na lekarstwo.




A tak przy okazji miałem spore problemy z umieszczeniem tego filmu na blogu. Przy próbach wgrania filmu otrzymywałem komunikat: "Niestety, wystąpił błąd podczas przesyłania Twojego filmu wideo". Koniec końców musiałem to zrobić za pośrednictwem YouTube. Jeżeli ktoś miał problem z umieszczeniem filmu bezpośrednio przy użyciu bloggera i sobie z tym poradził proszę o informację w komentarzu.

A już niedługo pierwsze zdjęcia storczyków z rozwiniętymi kwiatami, których przybywa każdego dnia :)


Zabiegi (12.12 - 17.12)

  • Doświetlanie 12.12 około 5 h.
  • Podlewanie 12.12 około 100 ml wody.
  • Doświetlanie 13.12 około 5 h.
  • Doświetlanie 14.12 około 4 h.
  • Doświetlanie 16.12 około 7 h.
  • Nawożenie 16.12 około 15 ml nawozu rozcieńczonego w 100 ml wody.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz