sobota, 11 stycznia 2014

Terrarium paludarium

Zawsze interesował mnie wodny świat. W swoim czasie byłem szczęśliwym posiadaczem akwarium i na pewno do tego wrócę. Chwilowo nie mam jednak na nie miejsca i dlatego postanowiłem zrobić mini terrarium.

Paludarium w wersji mini to pierwszy z dwóch nowych eksperymentów, o których pisałem w pierwszym poście tego roku. Jego zrobienie zajmie mi z pewnością trochę czasu, a wszystkie postępy będziecie mogli śledzić w osobnych postach. Co będę w nim hodował? Na pewno mech, ale nie tylko. Mech ma tyć tylko obfitym uzupełnieniem tła dla innej rośliny, którą będzie fikus benjamina, fikus pnący lub storczyk w wersji mini. Ostatecznej decyzji jeszcze nie podjąłem, ale na razie skłaniam się ku temu żeby był to jeden z figowców. Z tego względu wszystkie posty dotyczące tego tematu będą oznaczone etykietą "Fikus natasha mini", którą odnajdziecie na liście służącej do filtrowania postów. W pierwszej kolejności jednak trzeba zająć się sprawami technicznymi. Na rośliny przyjdzie czas nieco później. A dzisiaj jako wstęp do tego nowego tematu możecie zobaczyć jak wygląda terrarium, w którym będę prowadził ten eksperyment. Zarówno wymiary jak i budowę widać na załączonej fotografii więc nie opisuję szczegółów. Jeżeli ktoś ma dodatkowe pytania to chętnie odpowiem.


terrarium paludarium


Na zakończenie chciałbym polecić wpis na innym blogu, który stał się inspiracją do rozpoczęcia dzisiaj opisanego eksperymentu :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz