poniedziałek, 4 sierpnia 2014

Fikus benjamina z podwójnym pniem

fikus benjamina
Dzisiaj mam przyjemność zaprezentować nową roślinę na blogu. Jest, to fikus, który został oznaczony etykietą "Ficus natasha podwójny pień". Jak powyższa nazwa wskazuje, celem tego eksperymentu jest wyhodowanie drzewka o podwójnym pniu. Jednak w odróżnieniu od fikusów przeznaczonych do zabiegu zrośnięcia pni, tym razem mamy do czynienia z pojedynczą rośliną.

Założenie jest bardzo proste. Z fikusa benjamina o bardzo pochylonym pokroju przedstawionego na poniższych zdjęciach postanowiłem wyhodować drzewko, którego pień będzie ukorzeniony w ziemi w dwóch miejscach. Z jednej strony będzie to dotychczasowa bryła korzeniowa. Z drugiej, liczę na ukorzenienie jednego z dotychczasowych wierzchołków rośliny, który ze względu na kształt fikusa był naturalnie pochylony.


fikus benjaminafikus benjamina


Przed umieszczeniem wspomnianego wierzchołka w ziemi, przyciąłem go o kilka centymetrów, tak aby po posadzeniu, w podłożu znajdowała się około 3 cm część rośliny. Następnie całość umieściłem w nowej doniczce i dołożyłem świeżego podłoża dla fikusów.


fikus benjaminafikus benjamina


fikus benjamina


fikus benjaminafikus benjamina


W następnych postach o "Ficus natasha podwójny pień" przekonasz się jakie będą wyniki rozpoczętego właśnie eksperymentu :)



WIĘCEJ O:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz