sobota, 15 lutego 2014

Pierwsze urodziny fikusa, jedenasty pomiar wysokości i album :)

pierwsze urodziny
Dzisiaj pierwsze urodziny najważniejszego fikusa na blogu. Równo rok temu posadziłem drzewko w doniczce i rozpocząłem obserwacje jego przyrostów. Podsumowanie całego tego okresu możecie zobaczyć w albumie, na który składają się zdjęcia zrobione dotychczas przy okazji wszystkich pomiarów, włącznie z dzisiejszym :)
98 cm - taką wysokość udało się osiągnąć fikusowi po pierwszym roku od posadzenia. Przyznam, że jestem bardzo pozytywnie zaskoczony tym wynikiem. Jeżeli za rok uda się ten wynik podwoić, to będzie można rozpocząć budowanie korony. Tymczasem zapraszam do obejrzenia albumu zdjęć stanowiącego przegląd dotychczasowych osiągnięć drzewka.


ficus benjaminfikus benjamina


ficus benjaminfikus benjamina


ficus benjaminfikus benjamina


ficus benjaminfikus benjaminaficus benjaminfikus benjamina


ficus benjaminfikus benjamina


Pomiary były wykonywane kolejno:
  • 21 lutego 2013
  • 06 marca 2013
  • 31 marca 2013
  • 15 kwietnia 2013
  • 19 maja 2013
  • 20 czerwca 2013
  • 19 lipca 2013
  • 15 sierpnia 2013
  • 15 listopada 2013
  • 15 stycznia 2014
  • 15 lutego 2014

Ostatnie dwa zdjęcia dotyczą jedenastego pomiaru. Na jednym przedstawiłem roślinę w całości wraz z zaznaczoną osiągniętą wysokością. Na drugim w niewielkim zbliżeniu zaznaczyłem gałązki, które niebawem będę przycinał. Można powiedzieć, że słońce uderzyło fikusowi do liści i boczne pędy stają się coraz bardziej aktywne o czym wspominałem ostatnio.


Zabiegi (11.02 - 15.02)

  • Podlewanie 11.02 około 100 ml wody.
  • Doświetlanie 12.02 około 4 h.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz