poniedziałek, 14 kwietnia 2014

Jak zachęcić fikusa do wzrostu? Może tydzień ze zraszaniem?

fikus benjamina
Przerwa we wzroście "fikusa exotica drzewko" powoli zaczyna mnie niepokoić. Minęły prawie dwa tygodnie od kiedy pisałem o nim ostatni raz i od tego czasu niewiele się zmieniło. Fikus zrobił sobie przerwę dłuższą niż zaplanowałem i jak na razie ani myśli o dalszym zwiększaniu wysokości. Z tego względu w perspektywie kilku najbliższych tygodni rozważam jego kolejne już przesadzenie do większej doniczki. A tymczasem w najbliższym tygodniu postanowiłem szczególnie o niego zadbać...

Znanym i lubianym przez fikusy benjamina zabiegiem jest spryskiwanie liści wodą. Dla "fikusa exotica drzewko" nie jest to żadna nowość. Osoby, które śledzą posty dotyczące tej rośliny, dosyć regularnie odnajdują w części poświęconej zabiegom, wpisy dotyczące mycia/zraszania rośliny. Biorąc jednak pod uwagę fakt, że nie piszę o tym benjaminie już tak często, jak to miało miejsce gdy zakładałem tego bloga,  z moich kalkulacji wynika, że zabieg zraszania wykonuję tylko raz na klika tygodni... To mało biorąc pod uwagę, że fikusy to lubią ;) Z tego względu postanowiłem, że w ciągu najbliższego tygodnia będę drzewko intensywnie zraszał każdego dnia. A biorąc pod uwagę fakt, że spryskiwania dokonuję wodą demineralizowaną, przy okazji każdego zraszania zasilę roślinę niewielką ilością nawozu. Trudno mi w tej chwili określić, czy przyniesie to jakikolwiek skutek. O tym czy tak się stanie będziecie mogli przekonać się sami porównując zdjęcie zrobione dzisiaj, z tym które zaprezentuję za tydzień, czyli w zraszany/lany poniedziałek ;)


Zabiegi (02.04 - 14.04)

  • Podlewanie 03.04 około 120 ml wody.
  • Podlewanie 07.04 około 120 ml wody.
  • Podlewanie 10.04 około 100 ml wody.
  • 13.04 Mycie/obfite zraszanie
  • Nawożenie 14.04 około 20 ml nawozu + obfite zraszanie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz