poniedziałek, 28 lipca 2014

Storczyki phalaenopsis

storczyk phalaenopsis
Tego jeszcze nie było. Nie miałem jeszcze sezonu, w którym moje storczyki podwoiły by ilość swoich liści. A tym bardziej nie miałem jeszcze sytuacji, w której nowe liście pojawiły by się u obydwu roślin dokładnie w tym samym momencie. Aż do teraz...

Po niemałym już powiększeniu masy liści u obydwu roślin nie spodziewałem się kolejnego przyrostu w tym roku. Tym czasem storczyki są niestrudzone i konsekwentnie zaraz po ukończeniu nowego liścia, rozpoczynają budowę następnego. Nie mogę narzekać. Jeżeli kwitnienie w tym sezonie (przypominam, że moje phalaenopsisy wypuszczają pędy kwiatowe w październiku) będzie równie obfite co przyrost liści, to jest szansa na pobicie wszelkich rekordów w liczbie rozwiniętych jednocześnie kwiatów na jednym storczyku. Co więcej tym razem phalaenopsisy wypuściły nowe liście niemal jednocześnie, zupełnie jak by byłe ze sobą sprzężone... A ponieważ nowe przyrosty dopiero co się pojawiły, masz okazję zobaczyć je w wersji zdjęć makro, czyli przy dosyć dużym powiększeniu. Na tyle dużym, że musisz mi wybaczyć kurz widoczny na liściach. Nie posprzątałem przed sesją fotograficzną... ;)


phalaenopsisstorczyk


phalaenopsisstorczyk


storczykstorczyk


Większy ze storczyków (którego ostatnio przesadzałem do większej doniczki) wypuszcza nie tylko nowego liścia. Z boku rośliny powstało pęknięcie, z którego wyrasta coś jeszcze. Prawdopodobnie nowy korzeń lub zupełnie nowy pęd kwiatowy. Co to takiego, okaże się już niebawem :)


phalaenopsisphalaenopsis


Ponieważ jesteśmy przy temacie phalaenopsisów nie mogę powstrzymać się, by nie zdradzić Ci, że mam całkiem nowy plan wybarwienia "Phalaenopsis orchid wybarwiany". Przypominam, że ostatnie próby wybarwiania przez podlewanie wodą z dodatkiem barwnika spożywczego zakończyły się niepowodzeniem. Konieczne będzie dostarczenie barwnika bezpośrednio do rośliny, ale o tym w jaki sposób zamierzam to zrobić dowiesz się z następnych postów dotyczących tego storczyka. Jeżeli nie chcesz niczego przegapić zapisz się na powiadomienia o nowych postach (prawa kolumna).



WIĘCEJ O:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz