wtorek, 1 kwietnia 2014

Ficus exotica drzewko - wiosenne przycinanie

fikus przycinanie
Nadeszła długo oczekiwana wiosna, a wraz z nią czas na gruntowne porządki. Dla naszego tytułowego fikusa oznacza to pierwsze w tym roku większe przycinanie, a także próbę rozstania z dotychczasową podpórką. Tak, próbę - okazało się bowiem, że po odstawieniu bambusowego badyla fikus leniwie pochylił się i miał gdzieś moje prośby i groźby stania na baczność. Efekt był na tyle słaby, że czym prędzej przywróciłem bambusa i zaczynam się zastanawiać czym mam go niebawem zastąpić. Jego zasięg kończy się, a wygląda na to, że fikus będzie potrzebował wsparcia jeszcze przez długi czas.

W ostatnim miesiącu poświęciłem "Ficusowi exotica drzewko" nieco mniej czasu i miejsca na blogu, a to ze względu na przerwę jaką chciałem mu dać przed nadchodzącym sezonem. W sytuacji, w której roślina jest doświetlana i rośnie przez okrągły rok, musi się kiedyś w końcu znaleźć czas na odpoczynek. Fikus wykorzystał go bardzo dobrze i zgodnie z oczekiwaniami popracował nieco nad zwiększeniem grubości pnia. Okazało się jednak, że pień nie jest jeszcze sztywny jak... - jak drut i zrezygnowanie z podpórki nie będzie możliwe ani teraz, ani przez najbliższe miesiące. Co prawda do 2/3 wysokości pion jest trzymany nieźle, ale potem brak wsparcia objawia się pochyleniem wierzchołka, które z pewnością utrudniło by realizację planu budowy prostego, wysokiego drzewka. Efekt był na tyle słaby, że postanowiłem go nawet nie fotografować. Na zdjęciach możecie za to zobaczyć rezultat pierwszego w tym sezonie przycinania. Czas powrócić do pracy nad zwiększaniem wysokości, stąd pozbyłem się większości nadmiernie rozwiniętych bocznych pędów.


fikus benjaminafikus przycinaniefikus benjaminafikus przycinanie


Gwoli wyjaśnienia pierwsze dwa zdjęcia po lewej pokazują fikusa "od przodu", przed i po przycinaniu, a dwa pozostałe tę samą sytuację przed i po cięciu, ale drzewko jest obrócone o 90 stopni.


Zabiegi (13.03 - 01.04)

  • Podlewanie 15.03 około 120 ml wody.
  • Nawożenie 19.03 około 60 ml nawozu + 60 ml wody.
  • 24.03 Mycie/obfite zraszanie
  • Podlewanie 27.03 około 100 ml wody.
  • Nawożenie 30.03 około 30 ml nawozu + 70 ml wody.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz