niedziela, 16 listopada 2014

Doświetlanie roślin - efekty

doświetlanie roślin
Pierwsze efekty doświetlania "Ficusa natasha bonsai korzenie powietrzne" nowym reflektorem led przeszły moje najśmielsze oczekiwania. Spodziewałem się, że roślina wypuści nowe liście, i to było głównym celem doświetlania. Wszystko wskazuje jednak na to, że na liściach się nie skończy...

Zawsze kiedyś musi być ten pierwszy raz. W zeszłym roku pierwszy raz udało mi się utrzymać regularny wzrost "Fikusa exotica drzewko" również podczas najkrótszych zimowych dni. Tym razem dzięki doświetlaniu "Ficusa natasha bonsai korzenie powietrzne" zaobserwowałem, że drzewko wypuszcza nie tylko nowe liście, ale także korzenie powietrzne. Dla mnie to najlepszy dowód na skuteczność zastosowanego źródła światła. Do tej pory bowiem nowe korzenie powietrzne pojawiały się na drzewku tylko latem, podczas najdłuższych dni w roku.


doświetlanie roślindoświetlanie roślin


doświetlanie roślin


doświetlanie roślin


Tak szybki efekt zastosowanego doświetlania oznacza, że sezon zimowy może okazać się ciekawszy niż letni - przynajmniej w przypadku tego drzewka. Sztuczne doświetlanie ma to do siebie, że działa każdego dnia i nie jest zależne od zachmurzenia. Przy zapewnieniu roślinie pozostałych warunków (temperatura, nawożenie i wilgotność) na odpowiednim poziomie przyrosty mogą być naprawdę imponujące. Wkrótce okaże się czy taki scenariusz jest zimą możliwy.



WIĘCEJ O:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz